lördag 24 januari 2009

Städdag!

Idag blev det en städdag. Efter att först ha varit i badhuset i 2 timmar med tjejerna. Vilket är ett nervöst moment, har en liten tjej som är mer under vattenytan än över.


Har faktiskt lyckats få ett kort på henne när hon befinner sig på ovansidan ytan!!!!!

När vi kom hem var det dags att laga mat som idag blev stekt kyckling i gryta med potatis och morötter i samma gryta, en allt i ett alltså, till detta blev det sallad. MUMS!!!!

Efter maten gick jag en stund o lurade på vad jag skulle göra tills jag gick upp för trappan, där har, sedan lite drygt en månad, min sambo ställt ut en massa grejor från kontoret som helt enkelt fastnade där. Han orkade inte ta reda på det! Idag blev jag så förbannad på detta så nu står det i våran hall här nere tills imorgon, då åker det ut om han inte tar hand om det! Passade även på att städa I och As rum!


Så här såg det ut när jag började! Leksaker och annat över allt!
Resultatet blev så här:



Känns genast mycket trevligare att gå in där nu!

Passade även på att städa toan uppe från taket och ner, har inte gjort det på lääääääänge så det var välbehövligt!

Nu har vi precis käkat lite yoghurt med banan och hallon som jag körde i mixern och till det en liten macka. I övrigt har jag bara käkat min lunch och en macka till frukost. Syndade iof tre små skålar med chokladpudding och vaniljglass efter lunchen, får ta igen det en annan dag.

Igår när jag väl kom hem från jobbet och hade käkat så hade sambon lovat barnen glass, det var till den jag gjorde chokladpuddingen igår, så när dom käkade glass blev jag också sugen på något gott. Detta löste sig genom att skära ett snitt i en banan och lägga i två bitar mörk choklad och sedan in i micron!!!! Blev RIKTIGT gôtt vill jag lova o sen va det sötsuget borta.....

Nu är det dags att fortsätta städa, har ett rum kvar där uppe och jag tänkte bli klar med det idag så att jag bara har bottenvåningen kvar imorgon, om jag orkar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar