onsdag 7 januari 2009

Mina matplaner för året!

Jaha då var första riktiga arbetsdagen klar. Det blev en dag med både inne och ute jobb, vilket jag gillar. Det har även funkat bra med mat och mellanmål under dagen. Vi äter alltid frukost på jobbet kl 9, sen blev det en frukt vid halv 11 kanske, lunch som bestod av någon korvgryta med potatis på restaurangen där vi var och arbetade, fanns bara en rätt att välja på så det var antingen det eller inget alls. På vägen hem till kontoret blev det en frukt till och när jag kom hem så lagade jag potatismos och köttbullar med lingonsylt på beställning av mina barn. Tyvärr han lillkillen somna på soffan innan maten var klar så han har inte ätit något. Ibland sover han hela natten när han gör så o ibland vaknar han efter några timmar och är vrålhungrig, vi får se hur kvällen blir. Ska han va vaken halva natten får pappa ta hand om honom eftersom han inte ska upp lika tidigt som jag imorgon.

Har bestämt mig ang min choklad nu och kommit fram till att den får barnen på lördag annars kommer jag bara gå o sukta efter den och då kommer jag bara smälla i mig hela på en gång, vilket kanske är bäst, men ska jag ner i vikt så får det inte finnas några frestelser hemma. Kommer på mig själv med att öppna skafferi och kylskåp för att kolla om det finns något gott där, speciellt medans jag lagar mat, så idag tog jag fram salladen jag gjorde igår och åt av den ist. Mycket nyttigare och bättre.

Det blev ingen träning igår kväll, får se om det blir ett pass när bolibompa är slut och innan sambon kommer hem så jag kan använda tv:n . Är mycket lättare att köra ett pass framför den än datorn. Blir lite svårt att se vad man ska göra när datorn står för högt upp, kan inte ha den på golvet då vet man inte vad som kan hända. Jag är ju helt klart motiverad för detta när jag tillomä kan stå emot chokladen, stod igår och höll i den men la tillbaka den igen :) stolt över mig själv!!!!!! Nästa gång ska jag bara köpa en liten och bara njuta av den för ibland måste man unna sig något man gillar så inget godis innan jag åker upp till värmland igen!!!! O det ska jag hålla fast vid! Ska även försöka låta bli kakor och annat onyttigt när jag är hemma. Vilket jag oftast är och blir jag bjuden någon annan stanns blir det bara en och sen är det bra!!!! Skriver det här för att få det på pränt så att jag kan gå tillbaka o kolla hur jag har resonerat om jag får ett bakslag!!! Vilket förmodligen kommer att komma men ser helst att jag kan slippa detta!

Bye Bye för den här gången, nu är snart bompa slut och då åker tränings-DVDn på!!!! Ja motivationen finns idag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar