söndag 11 januari 2009

Söndagens synder!!!!

Den här dagen har egnats åt bakning och ett besök hos svärmor och svärfar. Började dagen med att käka frukost bestående av macka med ägg och räkor som var kvar sedan igår. Sedan var det dags att baka bullar med I, eftersom jag lovade henne det igår när hon kom hem. Min vanliga tur var då att mjölet inte räckte till så det var bara att åka och köpa nytt. När väl bullbaket kom igång gick det mesta som på räls. Vi kom igång nästan en timme senare än planerat så min promenad hans inte med, synd! För när sista plåten kom ut ur ugnen var det bara in med barnen i bilen och iväg till lunchen. Det blev tupp med potatis kantarellsås och grönsaker. Smakade mumma och det blev kanske lite mycket men men det får årdna sig en annan dag. Till efterrätt blev det marängswiss med hemlagad chokladsås och så hade vi med oss av våra nygräddade bullar och dagens chokladbollar. Nu är vi hemma igen och jag ska sätta mig med lite jobb som ska lämnas iväg för tre veckor sedan...

Hittade pizzarester i frysen det fick bli dagens sista mål så imorgon blir det inte en enda onödig matbit...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar