lördag 10 januari 2009

Bak- och städdag!!!

Idag har jag ägnat förmiddagen till att röja i köket och hallen, det var välbehövligt, har inte hunnit med den senaste tiden men idag blev det av. Började medans lilltjejen väntade på sin kompis som hon skulle åka till Göteborg med idag. När dom hade åkt kom damsugaren fram och det blev en rejäl omgång i kök och hall med den. Sedan satte jag deg till brödet som står i ugnen nu, det blev baguetter, får se hur dom blir, har aldrig gjort sådana innan. Hade planer på att oxå göra ett valnötsbröd vi får se vad som hinns med i eftermiddag.

Min förmiddag i mat har faktiskt fungerat väldigt bra, blev två knäckemackor med ost och paprika samt ett kokt ägg till frukost. Några vindruvor till mellanmål och köttbullar med mos, rester sedan tidigare i veckan, till lunch. Stora tjejen sitter och äter andra rester eftersom det bara är hon och jag hemma så kan vi göra så att vi inte lagar någon lunch. Har tagit fram räkor som ska tina tills ikväll, det är till detta jag ska ha baguetterna. Hade inför imorgon tagit fram en rådjursfiol men den måste lagas ikväll och ätas någon annan gång eftersom barnens farmor ringde och talade om att vi var bjudna till dom för att äta imorgon. Detta viste min sambo om men hade, som vanligt, glömt säga det till mig.... Men men det spelar ingen roll.

L har gjort chokladbollar (negerbollar) medans jag bakat bröd och självklart vill hon att vi ska fika med dom sedan. Blir väll en sådan sedan då för att inte göra henne ledsen... Dom brukar alltid smaka väldigt bra när hon gjort det själv.

Mors!!! Hörs kanske senare under dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar