söndag 4 januari 2009

Hur ska jag göra???

Kom på att jag gjorde nått dumt sist jag var hemma! Jag var i Norge o köpte min favoritchoklad men jag har inte ätit upp den. Nu måste jag bestämma mig för om jag ska ge den till barnen eller synda o äta upp den... Kanske ska unna mig detta o sedan sätta på tränings-DVD för ett pass o bränna de kalorierna...

Idag blev det strimlad kyckling med curry o lök i en gryta samt quinoa till lunch. Det var inte så uppskattat av stora tjejen men de andra två åt som bara den. Nyttigt och gott tyckte mamma men sen blev det glass o chokladpudding till efterrätt, mums blev reaktionen från barnen och även från mig tyvärr...

Har under dagen städat mitt sovrum o bytt gardiner där samt plockat bort all jul därifrån. Känns bra o få undan lite sånt, ska ta resten o slänga ut granen på tisdag om jag hinner med allt då. Nu har jag fått min stora tjej att oxå städa sitt rum eftersom hon inte fick nya gardiner där utan att det var ordning, hon blev tjurig men hon måste om hon vill ha det fint där inne.

Imorgon är det dags att börja jobba igen efter att ha varit ledig i två veckor, ska bli skönt o få umgås med andra vuxna efter att ha haft barnen hela min lediga tid o knappt hunnit se andra människor förutom familjen under denna tid. Har massor som ska vara klart under januari och kommer därför antagligen att jobba massor under den närmsta tiden vilket är både bra o dåligt för mig o familjen. Bra eftersom då måste sambon hjälpa till mer här hemma vilket inte är vanlig förekommande. Dåligt då jag får mindre tid till mina promenader och annan träning som behövs för att nå mitt mål på 70 kg.

Tog fram måttbandet idag och midjemåttet var absolut inget o hurra över hela 99 cm. På tok för mycket.... Vågen har jag inte vågat ta fram än får se om den kommer fram på tisdag morgon för det ä bra o veta hur mycket jag väger nu. Kommer inte visa några bilder på mig här eftersom jag ser ut som en ballong på alla o usch va ja mår dåligt av o kolla på dom. Kanske kan bli några längre fram när jag har gått ner några kilo. Jag har satt upp några delmål och det första är att när 5 kg är borta ska jag köpa mig ett par nya byxor, får se när det blir... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar