lördag 31 januari 2009

Ett par hektiska dagar...

Äntligen lördag kväll! Ja så känns det, för imorgon finns inget planerat. Blir antagligen lite städning eller bakning. Vi har en liten kille som fyller fyra år om två veckor. Då blir det kalas i dagarna två, först för kompisarna och sen för familjen. Måste komma på något att bjuda på när familjen kommer eftersom kusinen är äggalergiker och hitta något som alla kan äta är inte det lättaste, vill ju inte att hon ska känna sig utanför.

Min mat under de senaste dagarna har bestått av allt för många mackor.... O det ger ju inget resultat på vågen. Så jag får väll vara glad om jag inte har gått upp i vikt istället.... Fick en stegräknare idag så from imorgon blir det till att räkna steg. Tror jag måste sätta upp ett mål hur många steg jag ska gå varje dag annars kommer det snart att sluta med runt 1500 steg vilket är på tok för lite. Läste en bok av Bert Karlsson och Anna Skipper om hur han lyckades motivera sig att gå ner i vikt. Boken innehåller även en hel del bra recept och historier om andra som har lyckats vilket fick mig att bli motiverad oxå. Iaf där i rekomenderade Skipper att man skulle gå upp mot 10 000 steg varje dag för att få någon effekt på det hela, så jag kommer nog sätta ett mål på minst 5 000 steg varje dag till att börja med, får se om det lyckas...

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar