torsdag 15 januari 2009

Terminsstart!!!

Då har första barngympan för terminen börjat och barnen var som vanligt väldigt pigga och allerta! Ungefär två tredjedelar var barn som var med förra terminen och dessa har ju lärt känna varandra ganska bra och vet vilka de flesta är. Tänker man efter lite och vet när barnen är födda så inser man att av ca 20 barn så fyller minst 6 av dom 4 år i februari. Ganska stor andel alltså... Många föräldrar känner varandra ganska bra och det blir en hel del mammor och pappor snack på dessa pass samtidigt som man joggar lite lätt med barnet, som i mitt fall inte joggar utan han ska springa och inget annat... På gott och ont.

Matdagen idag blev en kopp choklad till frukost, pastagratäng till lunch och när vi kom från gympan hade sambon och de två stora barnen köpt pizza. Det blev ingen stor bit vi fick dela på jag och A men det räckte till oss båda. Idag har det inte blivit någon frukt. Märker att jag slarvar lite men inspirationen och motivationen till mitt nya liv har inte minskat försöker bara hinna med allt på jobbet och hemma. Imorgon är det fredag och då ska jag laga mat när jag kommer hem. Det blir kycklinggryta av något slag eller kanske en wook, vi får se vad jag känner för imorgon. Och då blir det även ett träningspass framför TV.n, och på lördag blir det badhuset. Funderar på att skaffa klippkort till mig och L så kan vi gå någon annan kväll i veckan om pappa tar hand om de andra två. Hon behöver nämligen ha sin simträning, det behöver I också men hon får det på plask och leken.

Kram Kram

1 kommentar:

  1. Ville kolla hur det gick för dig:-) Jag tycker det är svårt att hitta nyttiga maträtter som inte tar så lång tid att laga. Kämpa på "syster" Kram Carro-Viktblogg
    P.S. Trevlig helg!!

    SvaraRadera