tisdag 6 januari 2009

Städat bort julen!

Idag har vi ägnat förmiddagen till att städa bort julen, hade först tre medhjälpare som skulle dansa ut granen. Det blev små grodorna tre varv runt granen innan den åkte ut genom bakdörren efter att ha plockats ur av dessa tre med lite hjälp från mig. Sedan packades alla julgrejor ner i sina lådor för att bäras ut till förrådet. Kom inte så mycket längre för sen skulle det lagas mat, idag blev det korvstroganoff m ris. Uppskattades av alla men den blev lite stark. Slut tog den iaf så den kan inte ha smakat illa iaf!

När alla barnen hade ätit upp maten bar det iväg till backen för mig och fyra barn, en grannpojk ville leka så han fick bli med ut till skidbacken. Det blev lite drygt en timmes pulkaåkning innan vi begav oss hem igen. Det var fyra mycket trötta barn som kom hem. Väl hemma vara det bara att lasta ut barnen och bege sig ner till affären för att handla lite nödvändiga saker. Det blev oxå 1,4 kg köttfärs som sedan förädlades till köttbullar som kommer bli morgondagens middag, vet redan att jag då inte har tid att rulla köttbullar så därför blev det idag. Känner mig ändå ganska nöjd med dagen har inte trillat dit nämnvärt, blev en liten pepparkaka med barnen i backen. Tänker starta min tränings-DVD om en liten stund och sedan blir det nog dusch och sängen för imorgon är det jobb och tre barn som ska till dagis och fritids först, måste packa deras saker som ska med oxå.

Tjing!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar