fredag 16 januari 2009

MÅLDATUM!!!!

Har idag efter att ha hämtat posten bestämt måldatum! Jag ska ner till 70 kg till den 28 mars då det efter 15 år är återträff med min grundskoleklass! Eftersom jag bor ca 35 mil därifrån så är det väldigt sällan man ser någon utav dom, inte för att det gör mig något efter att ha varit mobbad genom nästan hela grundskolan, utan det blir när vi är uppe och hälsar på mina föräldrar och syskon. Det är bara en jag träffar nästan varje gång eftersom hon bor granne med min syster... Ska därför bli kul ;) att träffa några av dom. Eftersom det är i mars så tror jag inte att jag tar bilen upp utan det blir tåg som man kanske kan komma ganska billigt undan med om jag beställer nu.... Övernattning är oxå fixat då min syster förhoppningsvis bor kvar mitt i samhället eftersom mina föräldrar bor en bra bit utanför. Så nu är värkligen motivationen på topp och jag ska lyckas!!!!!!!!

Idag har jag skött min mat hyfsat, har iof inte blivit några mellanmål men en knäckemacka och en kopp te till frukost och grekisk buffé till lunch som bestod av grillspett m tzatziki och klyftpotatis, blev bara 6 klyftor, och ris med kycklingfilé. Nu håller jag på med kycklinggryta, eller vad jag ska kalla det, med röd curry och ris, sallad och morötter till. Enkel och bra mat som faktiskt går ganska fort att laga, man tar helt enkelt det som finns hemma och snor ihop något. Det blir inte alltid bra men äta kan man oftast göra det och barnen brukar inte klaga. Vilket är bra då jag nästan alltid lagar samma mat till hela familjen skiljer bara på portionsstorleken mellan mig och barnen.

Imorse när jag klädde på mig det jag skulle ha till jobbet så gick det enkelt att knäppa kjolen som jag skulle ha. Det har varit att dra in magen för att kunna göra det den senaste tiden, så något måste ju ha hänt runt midjan! Att jag sedan kom hem i arbetsbyxor var väll en helt annan sak, insåg imorse att det var bäst att ta med dom eftersom jag ev. skulle ut en sväng idag med och isf var det inte så praktiskt att ha kjol och högklackade stövlar när man är uppe och går på ett tak.... Måste ha sett roligt ut när vi på luchen gick ut och åt, jag iklädd lila långskjorta och svarta arbetsbyxor. Jag och min kolega var inne på MVC för att kolla värmen, eftersom det är värme och ventilation jag jobbar med, och fick där frågan om varför vi skulle träffa den barnmorskan, kolegan svarar då att vi ville kolla värmen i det rummet som hon hade suttit i, hon hade nämligen bytt rum sedan han var där sist. Man kan som tjej i en branch full med nästan bara killar få lite konstiga komentarer om både det ena och det andra. Sitter som ensam tjej på mitt våningsplan och de övriga kvinnorna på företaget sitter i receptionen, vilket jag tycker är ganska kul och bara det gör att jag trivs så bra på jobbet...

Nu är maten klar att ätas så

BYE BYE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar