torsdag 8 januari 2009

Matinspiration? Absolut inte!

Idag när jag kom hem från jobbet säger min sambo, samtidigt som han går ut genom dörren för att åka och träna, att det är lite rörigt här! Jag ska vrålhungrig börja med maten men det kunde jag glömma ganska fort för det var extremt rörigt i köket. Frågade sambon vem som skulle ta hand om det då? Fick då till svar att det gör jag imorgon.
Så här såg min diskbänk ut när jag skulle börja laga mat o om ja säger att bänken bredvid va inte riktigt lika full men nästan så är det ganska nära sanningen! USCH!!!! Detta trots att han varit hemma hela dagen! Så det blev en macka ist till dagens kvällsmål, tanken var att göra fläskkottletter m ris och lite turkisk yoghurt till sås. Får göra detta imorgon ist.

Nu har barnen bänkat sig framför bolibompa och jag ska förhoppningsvis kunna jobba en liten stund har ganska mycket som ska göras färdigt under de närmsta dagarna så jag behöver varje ledig stund till detta. Får ta endel i helgen också då jag bara har två barn hemma eftersom lilltjejen är på disney on ice med en kompis. Igår blev det ett lite jobbigare pass framför tv:n får se om det blir något idag, fick reda på att barngympan börjar nästa vecka och då oxå mitt och lillkillens gympapass för föräldrar och barn. Det är lagom mycke gympa för en vuxen också om man gör allt som barnen gör, vilket inte alltid sker. :)

1 kommentar:

  1. Härligt att komma hem till ;) Min käre sambo hade varti tvungen att städa innan han fick göra nått annat om han vågat lämna hemmet så....

    kram

    SvaraRadera