fredag 9 januari 2009

Fredagssynder!!!!

Då var det dags för ytterligare en dag med synder! Den här gången var det två av grabbarna på jobbet som fyller år, den ena idag (tror jag) den andra imorgon och dom bjöd på tårta och det kunde man ju inte låta bli o smaka på. Det blev bara två små bitar, en av varje tårta, MUMS VA GOTT!!!!! Annars har min matdag idag varit sådär, frukost och lunch på jobbet men inget mellanmål på hela dagen, om man inte räknar tårtbitarna då. När jag kom hem var det fram med stekpannan för att fixa till fläskkotletterna. Till det blev det fulkornspasta, vi äter ingen annan pasta i det här huset, och turkisk yoghurt med lite kryddor i samt en sallad till.

Jag tog stora tjejen med och handlade medans dom två små låg i badkaret, under överinseende av pappa. Det blev nästan inget onyttigt, bara lite chokladnötter som barnen ville ha till Let´s dance ikväll samt deras lördagsgodis till morgondagen. Alltså inget till mig! Jag ska baka bröd imorgon så det kommer bli något nyttigt gjort på dinkelmjöl med valnötter och solroskärnor i, brukar bli gott men inte alltid. Beror nog mycket på den som gör degen... Köpte även en stor påse frysta räkor så det blir kanse även någon typ av baguetter bakade imorgon som man kan ha till dessa imorgon kväll. Får bli mitt lördagsgodis. Betydligt bättre än godis. :)

Ska nog försöka lägga mig i badkaret ikväll om jag hinner. Skulle även behöva sätta på tränings-DVD:n men det blir nog inte av ikväll. Fick av min granne reda på att hon anmält oss till step passet som börjar på tisdag kväll! Ska bli skönt o komma igång med det igen.

Igår var det även dags för mitt första utbrott efter nyår.... När sambon kom hem från träningen igår frågade jag varför han inte fixat disken, fick då till svar att det ligger en halv köttbulle kvar på översta tallriken. Denna var efter att lillkillen vaknat och ätit sent onsdag kväll och när han var klar ställde jag den där eftersom diskmaskinen inte var klar än. Tog sedan hand om lillkillen så att han fick lägga sig o kolla lite på film med förhoppningen att han skulle somna om igen. Vilket han inte gjorde! Blev då så arg att jag skällde ut honom i en kvart om allt möjligt. Undertiden som jag skällde tog jag hand om disken och när det var klart veks även tvätten i ren ilska! Måste ha varit ganska arg för när jag drämde pärmen i bordet såg han ganska rädd ut, vet inte om han trodde jag skulle kasta den på han eller vad det var. Brukar inte göra så!!!!! Är normalt en väldigt lugn och sansad person med ett enormt tålamod....... Men sådär en eller två ggr i halvåret blir det en riktig urladdning och sedan är det bra..... I några veckor eller månader beror lite på hur mycket det är runt om kring mig med jobb och familj och allt annat.

Måste varit väldigt effektiv idag då jag även kom ihåg att anmäla lilltjejen till plask och lek som börjar i simhallen nästa vecka. Så jag är trots allt ganska nöjd med min dag idag. :)

1 kommentar:

  1. Vredes utbrott bränner man åxo fett på ;) I övrigt tycker jag väll inte du har syndat jätte mycket... lite tårta på en fredag är ju inte någon JÄTTE synd och med tanke på ditt vredesutbrott så har du ju även klarat av dagens tränings pass...

    Kram

    SvaraRadera