fredag 2 januari 2009

Nytt år nya planer

Så var det då ett nytt år igen! Ingen vet vad som komma skall under detta år men en sak är säker... Jag SKA ner i vikt nu!!! Har under en längre tid försökt med olika metoder men inget har fungerat mer än tillfälligt. Jag siktar på minst 10 kg får väll se vad det blir men har min plan klar för vad jag vill väga. Började gårdagen med att inte käka godis, detta klarar jag galant än så länge. Nu är det bara allt annat onyttigt som ska tas bort också. På tåget hem från mina föräldrar idag blev det inget godis även om barnen ville bjuda... YES!!! Ett stort steg på väg, det brukar annars vara svårt att tacka nej till detta när sonen trycker in godiset i munnen på mig o säger varsågod mamma...

Vi fick ju med oss nästan allt den här gången men som alltid är det något som ligger kvar där uppe när man åket hem, den här gången var det ena dotterns klippdocka som blev kvar, som tur var skulle hon inte ha den på vägen hem. Har sedan under resten av dagen tvättat allt vi haft med oss upp, det blir en hel del med tre barn och mig själv. Och så måste man ju städa o diska o allt annat som hör vardagen till när man varit borta i lite drygt en vecka. Nu sover nog två av tre barn och jag har lite tid över för mig själv, sambon sitter framför tv:n med lillkillen o va dom kollar på vet jag inte, låter som om pappa spelar tv-spel. Kanske jag ska starta upp min tränings-DVD på datorn eller så skiter jag i det och tar en heldag med barnen ute imorgon, kan behövas efter all julmat o julgodis o annat onyttigt jag har stoppat i mig under helgerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar